Close Enough
For when I cannot express myself on my own, I hope this is sufficient. Home Message history random Theme
Number 1 person that ruins my day. Every day.

My dad. 

It’s my first legit job and the night of the interview and notification, you decide to give me shit. Why? Why must you always look at everything in the worst and wrong way? Why can’t you appreciate the fact that I’m trying? I’m fucking trying. Is it really wrong to try? Do you even understand why I even tried to get interviewed? Because of our family. Our damn family. We’re poor. I’ll admit it, and I’ll eventually accept it. But we’re so goddamn poor. Dad, you don’t fucking like your job, and you come home every night showing, not necessarily telling, mom and I how much you fucking hate your job. So as your daughter what can I do? I can go online and look for staffing organizations and try to see if they or I can find you a new job. But honestly, have you even heard of your standards that are coming out of your mouth? Who would want to hire you? I’m sorry but even a high school graduate has difficulty finding a job, let alone a 58 year old Chinese man that barely knows English. The only jobs you can get are those in Chinese restaurants; the kind of jobs you hate. So what else can I do? I can go find a job. 

Earlier in the summer I went around a shopping center and raided all the stores with my resume. A month has past and no one contacted me. Then I received a letter from a company called Vector Marketing. Shit. I didn’t even tell my parents about the letter ‘cause even I thought it was a scam. So I just saved the letter and threw it in the pile of shit on my desk. A few days later, they mail me another letter asking me to hurry and call for an interview within 5 days. So now I feel as though this company is legit. I go online and lookup their website and hmm, seems legit. I call the company, get an appointment for an interview. First interview went well, so they asked me to stay for a second interview. I tried my best not to pass out from the anxiety and I go home and wait for the recruiting manager to call me back with news. I get a call at 9pm telling me I have received good news and I’m up for the job. I have training next Thursday, Friday, and Saturday. An hour later my dad comes home. I tell him. And shit happens.

Why can’t you be happy for me? Why can’t you appreciate what I do for you? Do you know why I even got the courage to go for the interview? I did it for you. You don’t want to work for other people then fine. I’ll work for others and find money for our family. I’ll be the one that comes home with income to put food on our plate. I’ll be responsible and support this family. I go out of my comfort zone to keep this family stable. And what do you do? You yell at me for getting interviewed for this job. You disparage me because I’m naive. Do you not know who I am? Do you not think I’ve thought of the worst when applying to this company? You don’t even let me go through training first and you question my competence.

You think I’m doing this only for college. Yes, I’m mainly going to use the money to pay for college, so you won’t need to go out and suffer to help me pay for college. I’m trying to let life be easy on you and you decide to make it hard on me. I was planning on splitting half my salary with my parents. Half I will save for college, the other half I give to my parents. I’m trying to do good and what I get is shit. Fucking bullshit.

Why can’t you be fucking proud of me for ONCE?!

(Source: michmichh)

I HAVE A JOB!!!!!! :D

I AM EMPLOYED!!!!! :D

The interview was sooooo nerve racking! It felt like I was running a mile >.<. But everything went well :) I think the interviewer liked my answers to the questionnaire. Ah, my first job interview :) EXCITING! 

Officially a Sales Representative at Vector Marketing Corporation :)

(Source: michmichh)

I want a job right now :/

(Source: michmichh)

I can almost attend college..free lol. all the grants, financial aid, and random scholarships added up to a giant cost. wait…nevermind…couple thousand isn’t close to free -___-. But it’s better than what other colleges offered me. $3,800 a year? Time to go out and find 2 jobs this summer. >:) 

(Source: michmichh)